lördag 27 juni 2009

Varmt

Nu har sommaren kommit! Vi har haft runt 40 grader några veckor och nu börjar det krypa upp mot 45 i skuggan. När solen ligger på så bränns det lite i huden, vilket kanske inte är konstigt med ca 60-70 grader celsius i solen. Jag gjorde mig en promenad till vår "tältby", där några soldater och främst gäster är förlagda. Här kommer lite bilder som visar hur de sover och har det.
Det finns 6 tält uppsatta med ca 16 platser i varje. De är benämnda med olika länder och detta tält heter Libanon. För ett par dagar sedan uppmättes 76 grader i tältet, vilket gjorde att brandlarmet satte igång.......

Det är trångt om saligheten när man har mycket materiel, vilket en skyttesoldat har en hel del av. Materieltjänst är a och o för en god soldat!

Idag var det riktigt svalt i tältet när jag hälsade på och det var dessa gossar tacksamma för.

Alla sängar är beklädda med en musidom, det är ett insektsnät som du kan lägga dig i för att stänga ute insekter.

Här är utrymmet du kan nyttja för din vistelse i tältbyn.

I några containrar finns hygienfaciliteter inredda. Några duschar, tvättränna och toaletter.

Eftersom det var väldigt varmt i tälten gjordes bion om till en tillfällig sovsal. Här var det svalt och skönt och dessutom möjlighet att samtidigt se på lite bio.

Välbehövlig vila efter en dags arbete.

På återhörande Suzanne

4 kommentarer:

  1. Hej!"Klokt att nyttja de "svala" utrymmen som finns - långvarig värme tar verkligen på krafterna! Här i Luleå hade vi kl. 08.30 +29 grader i skuggan vilket vi är glada åt:) Stor eloge till dej/er som uppraderar denna sida så ofta - vi kollar den varje dag. Ta väl hand om er alla!! Vi är så stolta över er!! Hälsar Kjell och Kristina Nilsson i Luleå

    SvaraRadera
  2. Stackars Er, men att brandlarmet gick var ju ganska häftigt iaf.
    Här i Sthlm pendlar det mellan 25-30, men en lätt bris gör tillvaron uthärdlig.
    Du Susanne. Kan inte Du ta och lägga ut adress till campen, för brev resp paket här på bloggen. Jag tycks ha nå't litet fel i min.
    Tänker på Er alla
    Tina

    SvaraRadera
  3. Hej Tina, jag ska försöka fota vår postis och lägga ut adressen inom närtid. Mvh Suzanne

    SvaraRadera
  4. Jag ska försöka fånga en bild på postis och lägga in adresseninom snar framtid. Mvh Suzanne

    SvaraRadera