tisdag 23 juni 2009

Tiden går....

Jag hade tänkt att försöka skriva ett par inlägg i veckan på den här bloggen. Det känns inte som en för hög målsättning! Verkligheten i Afghanistan verkar vara att tiden går MYCKET fortare än hemma. Så jag hinner knappt med att skriva i bloggen även om jag jobbar minst 12 h / dag. Hur kan det vara så?? Jag resonerade om tidsaspekten med några vänner som åker hem på leave i morgon. Peder sa att det nog beror på att vi jobbar hela tiden och inte har något att se fram mot. Jag håller med om att varje dag är den andra lik och de flesta verkar vara mer eller mindre dagvilda. Att tiden går fort borde i alla fall vara ett tecken på att vi alla trivs!

Idag hade jag tänkt nämna lite om det land vi jobbar i. På bilden här ovanför är det en organisation som heter WCLIO (Women and Children Life Improvement Organisation) Som har levererat kläder från svenska soldater. Afghanistan räknas till ett av världens fattigaste länder och det är inte så svårt att se. Några har uttryckt det så här "det är som att åka 150 år tillbaka i tiden i Sverige" Då pratar man tex om hur jordbruk bedrivs.

Det kommer att bli fler Afghanistan bilder (utanför campen) så småningom. Här vill jag verkligen uppmana alla som jobbar på FS 17 att bidra med fler inlägg till bloggen, så att vi kan spegla hela bredden av verksamheten.

För er som finns i norr förmedlar jag härmed en inbjudan!

Måndagen den 29 juni kl 18 på Soldathemmet i Boden dukas det upp till fika och en uppdatering av läget i Afghanistan. Stabschef Jerker Persson är hemma på leave och vill gärna berätta om arbetet och kan kanske svara på eventuella frågor som vi anhöriga har samlat på oss under tiden som gått. För att Soldathemmet ska kunna planera fika åt oss så vill de veta hur många som kommer.

Maila eller ring Marianne senast torsdagen den 25 juni om du har möjlighet att vara med! Barn är naturligtvis också välkomna! Sprid detta till berörda. marianne-persson@home.se
070-655 64 08, 0921-555 00

På återhörande/ Suzanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar